Hoved menu:
Arbejdsmiljørepræsentant
Din arbejdsmiljørepræsentant sikrer din indflydelse ved at indgå i samarbejdet med ledelsen om sikkerhed og sundhed på arbejdspladsen. Dette gælder både i forhold til konkrete problemer og i forhold til at arbejde med en fremadrettet arbejdsmiljøindsats
Din arbejdsmiljørepræsentant er valgt af kolleger på arbejdspladsen.
Hvorfor er det godt med en arbejdsmiljørepræsentant?
Det, at du har en arbejdsmiljørepræsentant betyder:
At du har en repræsentant, der er med til at sikre dig medindflydelse og medbestemmelse omkring arbejdsmiljøforhold i forhold til ledelsen.
At du har en repræsentant, der er med til at sikre at arbejdspladsens arbejdsmiljø tages alvorligt nu og i forbindelse med omorganisering, nyindkøb, ombygning m.m.
At du har en repræsentant, der kontrollerer, at arbejdet er tilrettelagt, så det kan udføres forsvarligt
At du har en repræsentant, der i samarbejde med ledelsen, vil forholde sig til jeres arbejdsforhold og være talsmand for at der handles i positiv retning.
At arbejdsskader registreres, dokumenteres og anmeldes, og forebyggelse iværksættes.
At jeres viden/erfaring og idéer til et bedre arbejdsmiljø kan blive inddraget i diverse beslutninger.
At forhold som stress, nedslidning, ondt i ryggen, støjproblemer, helbredsproblemer ifbm. skifteholdsarbejde, psykisk og fysisk arbejdsmiljø, indretning, sygefravær osv. bliver betragtet som arbejdspladsens problem – og ikke den enkeltes.
Uddannelse giver styrke
For at sikre at din arbejdsmiljørepræsentant kan matche ledelsen, samt repræsentere dig bedst, tilbydes alle der er medlem af et LO forbund kurser er opkvalificerer din AMR's viden.
Brug den, kun sammen kan i skabe resultater.